مراقبت از سوراخ کردن زبان برای بهبود بهبود، جلوگیری از عفونت و اطمینان از بهداشت مناسب دهان بسیار مهم است. در اینجا هشت مرحله و 38 نکته برای کمک به مراقبت موثر از سوراخ کردن زبان آورده شده است:

1. انتخاب یک سوراخ کننده حرفه ایقبل از انجام پیرسینگ زبان، انتخاب یک سوراخ کننده معتبر و حرفه ای ضروری است. در استودیوهای سوراخ کاری محلی تحقیق کنید، نظرات را بخوانید و از منابع قابل اعتماد توصیه کنید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ کننده از اقدامات بهداشتی دقیق پیروی می کند و از تجهیزات استریل استفاده می کند.

2. دستورالعمل های مراقبت های بعدی را دنبال کنیدپس از سوراخ کردن زبان، سوراخ کننده شما دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به شما ارائه می دهد. بسیار مهم است که این دستورالعمل ها را با جدیت دنبال کنید تا بهبودی را بهبود بخشید و خطر عوارض را کاهش دهید.

3. بهداشت دهان را رعایت کنیدبهداشت دهان هنگام مراقبت از سوراخ کردن زبان بسیار مهم است. دندان های خود را دو بار در روز با یک مسواک نرم و دهانشویه بدون الکل مسواک بزنید. بعد از غذا، میان وعده یا سیگار کشیدن، دهان خود را با یک دهانشویه ضد باکتری بدون الکل بشویید.

4. اجتناب از سیگار و الکلسیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد و خطر عفونت در سوراخ کردن زبان را افزایش دهد. علاوه بر این، الکل می‌تواند محل سوراخ شدن را تحریک کرده و روند بهبودی را مختل کند. توصیه می شود از سیگار کشیدن خودداری کنید و مصرف الکل را در طول دوره بهبودی محدود کنید.

5. مراقب آنچه می خورید باشیددر طول دوره بهبودی اولیه (معمولاً 6-4 هفته)، مهم است که در مورد آنچه می خورید احتیاط کنید. غذاهای نرمی مانند سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و اسموتی را انتخاب کنید که جویدن و بلع آن آسان است. از خوردن غذاهای تند، اسیدی یا سفت که میتوانند باعث تحریک سوراخ شوند خودداری کنید.

6. از شستشوی آب نمک استفاده کنیدیک شستشوی آب نمک می‌تواند به تمیز نگه داشتن سوراخ کردن زبان و عاری از باکتری کمک کند. 1/4 قاشق چایخوری نمک دریایی غیر یددار را با 8 اونس آب مقطر گرم مخلوط کنید. محلول را به آرامی به مدت 30 ثانیه بعد از غذا و قبل از خواب در دهان بچرخانید. مایع آبکشی را تف کنید و آن را قورت ندهید.

7. از لمس کردن یا بازی با پیرسینگ پرهیز کنیددر طول فرآیند درمان در برابر وسوسه لمس کردن، بازی کردن یا چرخاندن سوراخ کردن زبان خود مقاومت کنید. می‌تواند باکتری را وارد کند، باعث تحریک شود و زمان بهبودی را طولانی کند. فقط هنگام تمیز کردن سوراخ کردن آن را لمس کنید و قبل از انجام این کار مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند.

8. صبور باشیدزمان بهبودی برای سوراخ کردن زبان می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی حدود 4-6 هفته طول می کشد. صبور باشید و قبل از بهبود کامل پیرسینگ از تعویض یا درآوردن جواهرات خودداری کنید. برداشتن زودهنگام جواهرات می‌تواند منجر به عوارض شود و قرار دادن مجدد آن را دشوار کند.

نکات اضافی:

  1. از فعالیت های جنسی دهانی در طول دوره بهبودی خودداری کنید.
  2. برای کاهش تورم، سر خود را کمی بالا نگه دارید.
  3. از یک مسواک نرم برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید.
  4. از جویدن آدامس یا محصولات تنباکو خودداری کنید.
  5. از به اشتراک گذاشتن ظروف، فنجان یا سایر موارد خوراکی خودداری کنید.
  6. بعد از مصرف هر چیزی غیر از آب معمولی، دهان خود را با آب بشویید.
  7. از نوشیدنی‌های داغی که می‌توانند تورم را افزایش دهند اجتناب کنید.
  8. از یک سواب پنبه ای تمیز استفاده کنید تا به آرامی پوسته یا زباله اطراف سوراخ را جدا کنید.
  9. در طول درمان از شنا در استخرها، جکوزی ها یا آب های طبیعی خودداری کنید.
  10. از صحبت کردن یا فریاد زدن بیش از حد که ممکن است سوراخ را تحریک کند، خودداری کنید.

… (با نکات اضافی ادامه می‌یابد)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...